Selasa, 30 Disember 2008

Kenangan Di Lahad Datu

Tanggal 26 Disember 2008 bermulanya aku menjejakkan kaki di Lahad Datu... Kalau bukan kerana kawan aku yang melangsungkan pertunangan dengan jejaka idamannya, belum tau lagi bila masanya aku akan berada disana... Aku, suami dan mertuaku serta rombongan lain wakil dari pihak lelaki iaitu sepupu suami (Sham) menghantar pinangan dengan mila kawan aku... Setelah berjam-jam lamanya kami dalam perjalanan menuju ke lahad datu akhirnya kami sampai jua di sana... Penat bukan main lagi walaupun aku bukan driver cuma duduk aja tapi penat jua geng pinggang dan punggung semuanya sakit... Apa lagi kalau memandu... Dalam jam 4.30 ptg kami baru sampai di lahad datu...Lewatnya juga kami sampai, mana tidaknya banyak singgah semuanya mau di beli, itu belum lagi sampai lahad datu... Kalau sampai lahad datu kali abis kedai di borong... Sampai aja lahad datu terus kami cari hotel... Hotel Jagokota pilihan tempat penginapan kami... Nasib baik kami sampai tu hujan kalau tak nak juga bergerak kaki ni nak tengok bandar disana... Tapi sabar aja la... Pagi keesokkan harinya sebelum kami pi menghantar pinangan kami round bandar lahad datu dulu... Ramai juga orang kat lahad datu ni... Orang berniaga pun ramai... Kengkawan nak tau apa aja aku beli kat sana ikan dan udang kering geng tapi ada juga aku beli baju t-shirt... kenangan geng... Kalau diikutkan sama saja harganya walaupun berlainan tempat dan daerah...Dalam 1.30 ptg kami check out dari hotel jagokota dan dalam jam 2 ptg baru kami dan rombongan pi meminang kawan aku mila... Lucunya kami boleh tersesat jalan menuju ke rumahnya... Sham bakal tunang dia ni pun tak ingat jalan bab hari tu dia sampai malam di lahad datu... bengang betul c sham ni rumah bakal mertua pun nda ingat... mau saja aku suruh dia ambil gambar setiap jalan menuju ke rumah mila supaya dia akan sentiasa ingat... hehehe...Sampai aja di kampung mila aduh??? banyak simpang geng masuk ke rumahnya... Banyak rumah lagi tu... Nasib baik kami sampai jua ke rumahnya itupun abang dia yang datang tunjukkan jalan... Cantik geng rumahnya besar lagi tu kalau buat larian 100 meter pun dapat geng... hehehe... Tercapai juga hajat kawan aku tu dengan jejaka idamannya... Moga-moga perhubungan diorang sampai ke jinjang pelamin... buat mila 'Jangan kuat merajuk ye nanti kena jual' hehehe... Selamat tinggal Lahad Datu panjang umur kita jumpa lagi... Muaaaaahhhhhh....

1 ulasan:

Unknown berkata...

assalamualaikum..saya bulan 5 nie cadang nk dtg lahad datu sbb nak tgk kawan kakak sy kawin..tapi masih xdpt cari tempat penginapan yang sesuai. boleh x cadangkan tempat2x penginapan yang ada kat bandar lahad datu, yg selesa, dan bajet under 100 utk 1 mlm? tq sngt2x.

Template by:
Free Blog Templates